Seneca fase

20 juli 2010

Yep weer eens een blogje vanuit heel erg warm Portugal. Het gaat erg goed hier! 27 Juni maakte ik mijn eerste vlucht op de Seneca V. Beide keren dat ik naar een ander vliegtuig overging dacht ik dat ik het vliegen op het 'oude' toestel zou gaan missen: de Piper Archer III waar ik de eerste 70 uren op vloog en de TB20 die ik voor de Seneca vloog. Beide keren totaal niet het geval: WOW wat is vliegen op de Seneca gaaf, met 220 BHP aan elke vleugel. Mooi om te merken hoe de kist reageert als je bijvoorbeeld net wat asymetrisch power geeft. Als je take-off gaat voel je hoeveel meer power je nu bedient. Inmiddels 7 vluchten en 11.5 uur mee gemaakt en ik ben ook op de helft van mijn sim-uren. Ik schat nog een week of 3, dan zit het er hier op en kom ik naar Nederland :D. Dubbel, erg veel zin in, ben nu al ruim een jaar van 'huis', maar ook hier en met het vliegen heb ik het erg naar mijn zin.

Afgelopen week had ik vrij gevraagd en heb toen een mooie trip gemaakt met Alex, een vriend die naar Portugal was gekomen. We hebben Lissabon, Comporta, Setúbal en Évora aangedaan, bijgepraat, veel gedaan en gezien. Het waren hele leuke dagen! Heb ook wat foto's geplaatst.

Vandaag begon het pilotenleven weer met een wekker die om 04:00 ging. Ik had alles voorbereid voor een trip naar Faro. Helaas bleek tijdens de run-upchecklisten dat de kist naar maintenance moest en ging de vlucht niet door. Nog wel een leuke vlucht in de sim kunnen maken als co-piloot. Het simmen is ook best leuk nu, met tig failures die je moet zien op te lossen (verlies van communicatie, engine failures, instrument failures, vaak een combinatie van van alles haha.) Morgen ga ik zelf de sim weer eens in voor een vlucht van Coruna naar Lissabon (maar of we daar ooit zullen aankomen..;))! Liefs vanuit Évora...tot heel snel!

1. Peter & Marie-Jeanne:
    29 juli 2010
    Ha mens,
    Volgens mij gaat het erg goed met je of je kunt heel goed toneelspelen ..:-) Je straalt op de foto's!
    Veel succes met de afronding & have fun!
    Groetjes,
    Peter & Marie-Jeanne